Safari, to 4-zakresowy radioodbiornik samochodowy, przystosowany do odbioru fal długich, średnich, krótkich i ultrakrótkich.
Skala, jest całą szerokością odbiornika – obejmuje także gałki. Lewa, pod którą znajduje się nazwa, służy jako włącznik, siła głosu i wyłącznik. Prawa, to gałka strojenia. Pod nią umieszczono nazwę producenta i logo Unitry. Safari przystosowano do zasilania z akumulatora samochodowego o napięciu 12 V. Odbiornik posiadał także prosty sposób montażu, a niewielkie wymiary umożliwiały zainstalowanie go we wszystkich typach samochodów. W 1974 roku ukazała się na rynku unowocześniona wersja odbiornika Safari o nazwie Safari 2.
W 1972 roku Diora rozpoczęła produkcję odbiorników samochodowych. Zanim pierwsze sztuki Safari pojawiły się w sklepach, trzeba było opracować nową linię technologiczną i przystosować ją do warunków Diory. Główna trudność, w konstruowaniu tego typu sprzętu, stanowiła wówczas miniaturyzacja wykonania oraz eksploatacja wyrobu podczas silnych narażeń transportowych – wstrząsy i wibracje występujące podczas jazdy samochodem. Radioodbiornik musiał także pracować w zakresie temperatur od -25°C do +60 °C . Trudnościom musiało sprostać wielu inżynierów, w tym konstruktorzy Safari: J. Zając i inż. M. Białek.
Popularne Safari produkowano w siedmiu odmianach do końca lat 80. ubiegłego wieku.
Czy wiesz, że…
– Pierwsze egzemplarze Safari kupili dzierżoniowscy taksówkarze.
– Od 1972 roku Diora była jedynym producentem odbiorników samochodowych w Polsce.
– Safari otrzymało znak jakości „1” przyznawany przez Centralny Urząd Jakości i Miar.
– Safari, montowane w polskich fiatach, brały udział w rajdzie Monte Carlo.
Zobacz instrukcję obsługi radioodbiornika samochodowego Safari 2
Reklama telewizyjna radia Safari